GlobalID: | JG 310 000 666 |
Rövid név: | Angol tehetséggondozó műhely |
Kidolgozó: | Pogonyi Simon Edit,
Csuhai Csilla,
Babai Szilvia |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2006 |
Kapcsolattartó: |
A 2006. októberében indult angol műhely programjának célcsoportja a középiskolás korosztály, a foglalkozásokon résztvevő 15 diákot pedagógiai-pszichológiai vizsgálatokkal választják ki, elsősorban a nyelvi előkészítő évfolyamról és a hatosztályos gimnázium kilencedik osztályából jelentkezők közül.
A program célja különböző területeken (történelem, földrajz, irodalom, vizuális kultúra, angol nyelv) szerzett ismeretek összekapcsolása. A történelem munkaközösség tehetséggondozó műhelyével együttműködve a 9. osztályos diákok elsősorban Európai Uniós ismereteik angol nyelven történő bővítésére kapnak lehetőséget. A tervek között szerepel a diákok kiutazása az európai diákparlamentbe. A tanulók nyelvi fejlesztésén belül elsődleges cél a kommunikációs készség javítása, minél változatosabb és hatékonyabb érvelési technikák elsajátítása, vitakultúrájuk fejlesztése.
Az eredményességet a tanulmányi versenyeken való résztvétel, a helyezések, valamint nyelvvizsga megszerzése jelzi. A mérések részét képezik a pedagógiai-pszichológiai vizsgálatok is.
A program során a hagyományosan oktatott tananyagot kiegészítik az Európai Unióhoz kapcsolódó speciális szaknyelvvel, illetve olyan praktikus nyelvi ismeretekkel, amelyeket a fiatalok a jövőbeni életpályájuk során hasznosítani tudnak.
A tehetségsegítést a nyelvi kompetenciák mellett komplex személyiségfejlesztésnek is tekintik. Az angol és a történelem tehetséggondozás összekapcsolása növeli a diákok tárgyi tudását, de lehetőséget nyújt számukra, hogy a különböző tantárgyakból szerzett ismereteik szintézisével a gyakorlatban is hasznos tudásra tegyenek szert. Az angol tehetséggondozó műhely a diákokat elsősorban a nyelvészeti tehetségterületen kívánja segíteni, továbbá nagy hangsúlyt fektetnek a térbeli-vizuális tehetségterület fejlesztésre az angol nyelvi tananyag elsajátítása során képzőművészeti és filmművészeti alkotások feldolgozásával, és az önálló projektmunkák készítésével. Az interperszonális területen a diákok angol nyelvű kommunikációs kompetenciájának, érvelési technikáinak, és vitakultúrájának fejlesztése történik. "Az EU természeti csodái"-val foglalkozó tanegység pedig a természeti tehetségterület fejlesztését célozza.