Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Játékidő, avagy az improvizációtól az előadásig JG 310 000 005

GlobalID:
JG 310 000 005
Kidolgozó:
Harkályné Kovács Katalin
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Drámajáték általános iskolásoknak.

A drámajátékok rendkívül színes és rugalmas eszközrendszere alapvetően a tapasztalat- és élményszerzés mentén határolható be, az egyik legkorszerűbb oktatási-nevelési eljárás. A drámapedagógia a komplex, harmonikus személyiség kialakítására törekszik. A drámajátékok segítségével rugalmas gondolkodásra, az improvizációs képességek fejlesztésére, ötleteik kibontakoztatására serkenthetjük a gyerekeket. A gazdagító programpárral az improvizációs gyakorlatokból, játékokból kialakuló előadás létrehozása a cél. Ezen keresztül beszédük, artikulációjuk finomodik, törekszenek az érthető, kifejező szép beszédre, szókincsük bővül. Munkánk legfőbb célja nem egy produkció létrehozása, inkább a keresgélés, a tapasztalás és a megismerés maga. Elemzés, részletezés, improvizációs technikák elemein alapuló munka, néma és szöveges improvizációk és színészgyakorlatok-játékok, helyzetgyakorlatok, szerepnapló-írás, mozgásra, beszédre, gesztusokra vonatkozó tréning.

A bevezető rész  feladata a kapcsolatteremtő játékok, bizalomgyakorlatok, a mozgás- és beszédkészség fejlesztését szolgáló gyakorlatok segítségével bevezetni az improvizációs és szituációs játékokat. Az intenzív (tömbösített) órák a gyerekek előzetesen begyakorolt improvizációs készségeire építenek. Kiscsoportokban improvizációs előadás, improvizációs játék, produkciók létrehozása a cél. A tehetséges gyermekek fejlesztése nem korlátozódhat kizárólagosan a számukra tehetséget adó képességeik fejlesztésére. Ahhoz, hogy személyiségük komplex fejlesztését segítsük, pszichológus segítségével önismereti tréningen vesznek részt. A kimagasló teljesítményekhez nélkülözhetetlenek a velünk született adottságokon túl az egyéb készségek, intraperszonális tényezők fejlesztése. Önmagunk megtalálása, az önismeret, a kommunikáció fejlesztése segítheti a tehetséges fiatalokat abban, hogy a már bennük lévő adottságokat minél hatékonyabban ki tudják aknázni mindennapjaikban.