GlobalID: | JG 350 000 014 |
Kidolgozó: | Smolcz Frigyes, Őri Sándorné |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A foglalkozási sorozat célja a tanulók matematikai-logikai gondolkodásának, problémamegoldó készségének fejlesztése, a matematika versenyekre történő felkészülés, a matematika megkedveltetése. Célunk, hogy fejlődjön a tanulókban a probléma megértésének, a megoldás megfogalmazásának képessége, leírása. A logikai, stratégiai játékok tartósabb koncentrációt igényelnek, mélyebb figyelemre szoktatnak, újszerű, ötletes, kreativitást igénylő gondolkodást várnak el.
A stratégiai, logikai játék pontos, kitartó, fegyelmezett munkára szoktat, a gyerekek törekednek az önellenőrzésre, és képesek lesznek a várható eredmények becslésére. A játék logikus gondolkodásra, következtetésre nevel. Motiváló ereje van, társas kapcsolatok kialakulásában is szerepet játszik. Játék közben a fair play, a szabályok betartása, a helytállás fontosabb a győzelemnél, gazdagodik a jellem, a játék kockázatvállalásra és önfegyelemre is nevel.
A szakköri munkában résztvevő tanulók felkészítésénél eredményesen használjuk fel a különféle feladatgyűjteményeket, könyveket. A problémamegoldó gondolkodás, a térlátás, a memória, a társas kompetenciák fejlesztése érdekében használhatunk különböző táblás játékokat, készségfejlesztő játékokat. Szeretnénk ezzel elérni, hogy minél több gyerek kapjon kedvet a logikai - gondolkodtató feladatok megoldására, felfedezzük a rejtőzködő, jó logikájú gyerekeket. A játék jó lehetőséget teremt a matematikában tehetséges gyerekek személyiségfejlesztésére is. Úgy gondoljuk, hogy így még eredményesebben vesznek részt versenyeken.
A szakkör folyamán fejlődik a diákok kreativitása, problémamegoldó képessége, összefoglalóan: intelligenciája. A foglalkozások egyik részében a tanulók változatos feladatokat oldanak meg: matematikai logikai, térlátást igénylő feladatok, stratégiai és logikai játékok, kreatív gondolkodást serkentő feladatok. A foglalkozások másik részében kombinatorikai jellegű feladatok megoldására kerül sor: sorba rendezés, variációk, kombinációk. A foglalkozások jellegükből adódóan kifejezetten alkalmasak a kooperatív tanulásszervezésre. Ez a forma elsősorban lehetőséget ad a kommunikációra, kooperációra, egymás segítésére, mivel a feladatokat megbeszélhetik és ennek nagy a szerepe a személyiség formálásban.
Az intenzív szakasz a következő három alkalomból áll: