GlobalID: | JG 380 000 026 |
Kidolgozó: | Szegedi László |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A négy éve sikeresen folyó foglalkozásokkal diákjaimmal olyan jellegű természettudományos és azzal egybeforrva testi- és mozgáskultúra-gazdagítást végzünk, amely nemcsak a természetismereti szakkörök foglalkozását gazdagítja, hanem a természetjárás gyakorlatát is elmélyíti.
Munkámban a tanulók érdeklődésére, élettapasztalatára, tervező és kivitelező tevékenységére építek. A szervezett munka- és tevékenységi formákat egy-egy gyakorlati probléma megoldása köré csoportosítottam, amelyek során szűkebb megyénk társadalmi, gazdasági, ökológiai, környezetvédelmi, kulturális gondjaival és lehetőségeivel foglalkoztunk. Utóbbi esetében az idegenforgalom lehetőségeivel, a gazdasági szerkezetváltással és a népesség átstrukturálódásával.
Ahhoz teljes körüljárással, a lehető legtöbb összefüggés feltárásával végezzük kutató-elemző munkánkat, természetjárásba kezdtünk megyénkben. Felállított hipotézisünk érvényességét ezzel tudtuk megvizsgálni.
Tanítványaimat a hétvégi terepbejárásaink során önálló felfedezésekre, akciókban való tevékeny részvételre, kritikai gondolkodásra sarkallom. Így a saját környezetkultúrájuk, a természeti és a társadalmi környezetükhöz való érzelmi viszonyulásuk, illetve a környezet problémái iránti fogékonyságuk, azok kezelési módja, személyes hatása erősen befolyásolja tevékenységük eredményességét. Mindez pedig eredményes földrajzi és természetismereti versenyeket produkál a diákok körében.
A diákok előzetes ismereteiket és a túrán szerzett tapasztalataikat közösen dolgozták fel a Zempléni-hegységben: a boldogkői vár, tájház, középkori étterem Arka-patak völgye, regéci várhegy, Nagy Péter-mennykő, sárospataki vár, vöröstorony, valamint a Megyer-hegyi tengerszemnél és a kalligrafikus írás megtanulása során.
Mindezek megismerése mellett hozzátartozik a gyerekek életéhez a játék és szabadidő is. Ezért bevontam őket a népi játékok elkészítésébe és a magam által összegyűjtött népi játékok megtanítására a teljes program során.
A csoporttagok értékelték a maguk és társaik munkáját plakátokkal, fotómontázsokkal, népi játékokkal. Iskolánk vezetősége, tantestülete, szülők és diákmentorok közösen meghallgatták a tanulók értékeléseit, majd magam is értékeltem.