GlobalID: | JG 380 000 040 |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2019 |
Kapcsolattartó: |
A Kenderkóc kuckó tehetségműhelybe több óvodai csoportból kerülnek beválogatásra a nyelvi területen kiemelkedő adottságokkal rendelkező gyermekek. (Ryans-féle beválogatási szempontrendszer) Korosztályhoz illő, a hagyományos értelembe vett óvodai nevelésen túl mutató, gazdagító élményeket biztosítunk a foglalkozásokon. Hangulati előkészítéssel, meghitt környezetben, anyanyelvi játékokkal kezdjük a tevékenységet. Változatos drámajátékokkal fokozzuk a hangulatot, amit valamilyen irodalmi alkotás követ (vers, mese). A 30 órás tehetséggondozó program verbális és anyanyelvi terület köré csoportosul. A foglalkozások két típusa váltakozik, új ismeretet közlő után gyakorló következik, hetente egy alkalommal 30 percben komplex módon, érdekes tevékenységekkel (bábozás, varázs játékok, dramatizálással...stb) folyamatosan fenntartjuk a gyermekek érdeklődését, amit kiegészítünk zenehallgatással, zenés improvizatív mozgással, hangeffektekkel, zenei aláfestéssel. (CD, hangszerek) Játékos formában több érzékszervre ható fejlesztést biztosítunk. A fejlesztésben kiegészítő szerepet kap a zene, mely segíti a felszabadult mozgáskultúra kialakulását, pl: a zeneművel fokozzuk a drámaiságot, ez által a gyermekek képesek a meseszereplők stilizált jegyeit és a történet hangulatát élményközpontúan visszaadni.
A tevékenységekkel alkotó kedvük, kreativitásuk szabadon, egyéni módon bontakozik ki. Az erős oldal kiemelkedik, a gyenge oldal fejlődik. A térbeli drámajátékok, mesehelyszínek megjelenítése fejlesztik térlátásukat. Gátlások nélkül, élvezettel képesek előadni a tanult irodalmi alkotásokat. Utánzásos tanulással a nyílt kommunikáció, erkölcsi fejlődés és a társas kapcsolatok pozitív irányt mutatnak.
Kenderkóc Kuckó tehetségműhelyünk évek óta meghívást kap a CUCORKA Gyerek Bábjátékosok Találkozójára, melyet a BábSzínTér Közhasznú Alapítvány szervez. Okleveleinken az értékelések kitértek a remek bábos megoldások alkalmazására, az élményszerű összetett történetvezetésre, az ízléses, szép színpadi világ megalkotására, a természetes, örömteli színpadi jelenlétre, a nyitott térhasználatra.