GlobalID: | JG 340 000 028 |
Kidolgozó: | L. Ritók Nóra |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A gyerekek kiválasztása volt az első lépés. Azok közül a tanodás gyerekek közül válogattunk, akik a vizuális alkotótevékenységben tehetséget mutatnak, és az általános iskolával egyeztetve meg tudtuk oldani, hogy a projekt dátumaira az egész napos iskolából Toldra mehessenek. A pedagógiai tervezésnél fontos elem volt azoknak a meséknek, verseknek, daloknak az összegyűjtése, melyekből a gyerekek választottak, és melyekről tudtuk, hogy témájukban megérinti majd őket. Ezt az egyéni alkotó foglalkozások követték, melyeken a mesék megismerése után a pedagógussal közösen online információgyűjtés folyt a dekoratív elemekhez (pl. autentikus roma népviselet motívumai, színvilág, ékszerek, roma festők megközelítéseinek megfigyelései).
Az információk és a mesék egyéni kiválasztása után a tervezés-kivitelezés szakasza következett, melyben különféle grafikai és festészeti nyomhagyó eszközökkel a gyerekek saját viszonyulásaikat ábrázolták. Az elkészített alkotásokat közösen megnézték, majd ezek alapján csoportokba rendeződtek egy-egy nagyméretű akrilkép elkészítésére.
A csoportos munka közös tervezést és kivitelezést jelentett. Ennek technikai lépéseit az adott munka határozta meg. A pedagógiai cél az első elemben a vizuális tehetséggondozáson kívül a személyes fejlesztés, a második elemben a társas kapcsolatok, az együttműködésekre építésen volt a hangsúly. Az intenzív alkalmakhoz kapcsolódó fejlesztésekhez kötődött a három fő diákmentor bevonása, akik jelenleg felsőoktatásban tanulnak.