Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

LOGIMATEK (matematika-logika) JG 340 000 024

GlobalID:
JG 340 000 024
Kidolgozó:
Hujber Julianna
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Logikus gondolkodást és problémamegoldó-képesség fejlesztése általános iskolásoknak.

A tehetségműhely foglalkozások célja a gyerekek gondolkodásának, problémamegoldó képességének fejlesztése (kreatív gondolkodás, játékos logikai feladványok, vizuális logika, matematikai logika, nyelvi logika, cseles csalafintaságok és leleményesség). A kilenc matematika részkompetencia figyelembevételével állítottam össze a 12 foglalkozás tervét, ezek: a figyelem, a feladat értelmezés. a kreativitás, logikai képességek, memória, modellezés-szimbolizálás, kritikai kompetencia, problémamegoldás és a geometria-szemlélet. Tevékenységeink többek között: rejtvények, memóriakártya készítése; szöveges feladatok megoldás; geometriai feladatok: rés-sorozat készítése egyszerű használati tárgyakhoz; a Pál utcai fiúk egyik jelenetéhez kicsinyített díszlet készítése; Csontváry Kosztka Tivadar: „Magányos cédrus” című festményéhez kapcsolódó feladatok; rövid beszámoló a foglalkozásokról a tanult idegen nyelven.

A három intenzív napon különösen figyeltem arra, hogy a matematikán kívül más területek is szerepet kapjanak, hiszen a legjobb képességű tanulóknak is lehetnek „gyengébb pontjai”, hiányosságai.

Intenzív napjaink:

  1. Színházlátogatás: a Sakk című musicalt néztük meg.
  2. Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum komplex foglalkozás és művészeti óra, Borsos Miklós Állandó Kiállítás és Archívum - Püspöki udvarbíróház, Kovács Margit Állandó Kiállítás - Kreszta - ház
  3. Logika-nap: logikai, memóriafejlesztő és koncentrációfejlesztő játékok megismerése. A logika-nap alkalmából a programban résztvevő tanulók és mentorok közösen összeállítják kedvenc feladataik gyűjteményét és a feladatok megoldását.


A mentorok bekapcsolódása a programba nagy élmény a tanulóknak, hiszen találkozhatnak más osztályba járó „nagyobbakkal”. A közös munka mindkét korosztályt a fejlődésre sarkallja. A foglalkozásokon abból is sokat tanulhatnak, ha meghallgatják társaikat, hogyan oldották meg ők a feladatot. Sokszor kiderül, hogy egészen más úton jutottak ugyanarra a megoldásra. A tehetség egyik fontos ismérve a kreativitás. A kis létszám lehetővé teszi, hogy több figyelem jusson egy-egy tehetséges tanulóra, meghallgassunk többféle megoldási ötletet, javaslatot, közösen gondolkodjunk, hiszen fontos a kreativitás, az eredeti gondolkodásmód. A foglalkozások alkalmával szerepet kap a játékos forma, a logikai játékok, mert a játék olyan örömteli elfoglaltság, amely során a tanulóink észrevétlenül tanulnak, fejlődnek és gondolkodnak. A színházlátogatás és a múzeumi foglalkozás lehetőséget biztosít más területek megismerésére, a kikapcsolódásra.