GlobalID: | JG 310 000 003 |
Kidolgozó: | Farkas Ágnes, Kerekes Barbara |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2013 |
Kapcsolattartó: |
A program célja: a különböző képességekkel rendelkező, tehetségígéretnek mutatkozó tanulók anyanyelvi képességeinek továbbfejlesztése. Anyanyelvi kreativitásuk kibontakoztatása, személyiségük fejlesztése, együttműködési és alkalmazkodó-képességük fejlesztése. A tanulók alkotóképességeinek (fogalmazás, képregény készítés, dramaturgia, színdarab előadása) több területen való megmutatása.
A program során intenzív tömbösített interaktív színházi programokat kombináltunk a tanórán kívüli anyanyelvi kompetenciákat erősítő és személyiségfejlesztő foglalkozásokkal. Tematikájukban egymásra épültek, egymást kiegészítették. Az érintett területek: auditív percepció, figyelem és emlékezet fejlesztése – szókincs aktivizálás és bővítés nyelvi játékokkal, fejtörőkkel. Nyelvi kreativitás fejlesztése, szó- és mondatalkotás, kiegészítés, transzformálási feladatokkal. Kitalált történetek létrehozása képregény formájában (kiemelve a fogalmazási szabályok – kohézió – megtartását, a történet jeleneteinek folyamatát, adekvátságát, csattanó kiemelését). Személyiség fejlesztése a pszichodráma eszközeivel és módszereivel – közös színdarab létrehozása (dramaturgia, díszletek, jelmezek, előadás). Fontos szerepet töltöttek be a programban a diákmentorok, akik nemcsak példaképek voltak a kisebbek számára, hanem aktívan közreműködtek a feladatok elvégzésében, végrehajtásában, irányításában, ellenőrzésében.
A program kidolgozása az általános iskola 10-12 éves korosztályának tananyagához köthető. Azok a tanulók érezhetik jól magukat és lehet számukra eredményes a program, akik az általunk kidolgozott és használt tehetségazonosításra alkalmas vizsgálati anyag valamely képességterületén jól vagy kimagaslóan teljesítettek.