GlobalID: | JG 360 002 784 |
Rövid név: | Okos tojások klubja |
Kidolgozó: | Pesterzsébeti Pedagógiai Intézet |
Alkalmazók: | |
Kapcsolattartó: |
A tehetségazonosítás tanári megfigyelés, illetve az intenzív, reáltudományok iránti érdeklődés alapján történik. A 30 órás műhelyfoglalkozások tematikája fokozatosan bővül: a matematika logika, természettudomány mellett egyre nagyobb teret kap a nyelvi és a téri-vizuális intelligencia fejlesztése is.
A projektek témái (Észlények, Csillagészek, Űrkutatók) összetettek és több tantárgyhoz is kapcsolódnak. A tudás mélységének és komplexitásának gazdagítása során az intellektuális képességek fejlesztése mellett kiemelt szerepet kap a kreatív gondolkodás, a környezet-tudatos attitűd, valamint a személyiség fejlesztése.
Alapelv, hogy a gyerekek jól érezzék magukat a foglalkozáson, éljék át a felfedezés örömét. Gyakori tanulásszervezési mód a kooperatív csoportmunka. A konkrét tevékenység lehet logikai, stratégiai társasjáték, kísérletek, mérések elvégzése, vita, eszközkészítés. A résztvevő tanulók képességeinek feltérképezését követően differenciált egyéni munkára is sor kerül: számítógépes kutatómunka, önálló megfigyelés, esszé írása, modell készítése. A műhelyfoglalkozások egy része frontális módszerrel zajlik: beszélgető kör, tanulói kiselőadás, meghívott előadó, brainstorming, gondolattérkép, vita, véleményvonal alkalmazásával.
A tanulók ismereteinek és képességeinek bővülését kérdőívekkel és megfigyelő lapokkal mérik. A program a tanulók, szülők és a tanárok körében végzett tanácsadással is kiegészül. A tehetségsegítő programokból kikerülőket nyomon követik.