GlobalID: | JG 380 000 013 |
Kidolgozó: | Szántó Mariann |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A Polgári kezdeményezések című program segítségével komplex tehetségfejlesztést lehet megvalósítani, melynek eredményeként elérhetjük, hogy az iskola viszonylag zárt világából kilépő diákok aktív állampolgárai legyenek társadalmunknak. A program alkalmas az általános intellektuális képességek és a speciális képességek párhuzamos fejlesztésére egy résztéma elmélyült tanulmányozása útján. Fejleszti az önálló tanulás képességét, a produktív, absztrakt, komplex gondolkodási képességet. Készteti a tanulókat olyan produktumok létrehozására, amelyekhez új módszereket, anyagokat, formákat használnak. Mindezek mellett kiemelt eredménye a személyiségfejlesztés (pl. motiváció, önismeret, alkalmazkodás, moralitás, viselkedéskultúra stb.) is.
A gazdagító program célja: a diákok egy közjogi problémát választanak és tanulmányozzák azt, illetve a választott probléma megoldására portfoliót készítenek.
A projekt kivitelezésének szakaszai:
A program az általános iskola 7-8. osztályától kezdve a különböző középiskolai típusokon át a felsőoktatásig eredményesen megvalósítható a tanítás utáni, délutáni órák keretében. A program tagjai különböző évfolyamokból és osztályokból vesznek részt a projektek megvalósításában, ezáltal lehetőség nyílik az együttműködési és az együttgondolkodási képességeik fejlesztésére, illetve toleránsabbá, elfogadóbbá válnak.
A polgári kezdeményezések gazdagító programja felkelti, illetve erősíti a tanulók érdeklődését a közélet, a jelen történései, a demokratikus társadalom felépítése és működése iránt. Jól megfigyelhetően növekszik a tanulók motivációs szintje. Számos tanulói kompetenciát fejlesztenek a polgári kezdeményezések (kognitív képesség, megfigyelő- és koncentrációs képesség, kérdéskultúra, kommunikációs- és kifejezőképesség).
A programnak köszönhetően a tanulók jobban kötődnek iskolájukhoz, városukhoz, hasznos és értelmes elfoglaltságnak tartják ezt az iskolán kívüli elfoglaltságot, iránymutatást kapnak a szabadidő tartalmas eltöltéséhez és az állampolgárság aktív gyakorlásához. Történelmi látásmódjuk és szemléletük sokat fejlődik, megtanulnak a közélet eseményeivel kapcsolatosan érdemi kérdéseket feltenni és érdemi válaszokat keresni, a sokféle nézőpont között eligazodni, helyes irányokat keresni.