Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Tudorkák klubja JG 300 002 786

GlobalID:
JG 300 002 786
Rövid név:
Tudorkák klubja
Kidolgozó:
Pesterzsébeti Pedagógiai Intézet
Alkalmazók:
Kapcsolattartó:
A klub a Pesterzsébeti Pedagógiai Intézet tehetségfejlesztő csoportja, programjában a kerületi általános iskola felső tagozatos tanulói vesznek részt. A tehetségazonosítás a tanárok megfigyelései, illetve a tanulói érdeklődés feltérképezése alapján történik. A beválogatott tanulók intenzív érdeklődést mutatnak a humán tudományok és a művészet iránt.

A klub a Pesterzsébeti Pedagógiai Intézet tehetségfejlesztő csoportja, programjában a kerületi általános iskola felső tagozatos tanulói vesznek részt.
A tehetségazonosítás a tanárok megfigyelései, illetve a tanulói érdeklődés feltérképezése alapján történik. A beválogatott tanulók intenzív érdeklődést mutatnak a humán tudományok és a művészet iránt. Többségük az átlagosnál jobb intellektuális képességekkel rendelkezik.
A 30 órás műhelyfoglalkozások tematikája fokozatosan bővül azáltal, hogy a társadalomismeret mellett egyre nagyobb teret kap a kommunikáció, a digitális írástudás és a kézügyesség fejlesztése is. A projektek témái komplexek és több tantárgyhoz is kapcsolódnak (Időutazók, Pesterzsébet anno, Koronák, Csodaszarvas).
A tudás mélységének és komplexitásának gazdagítása során az intellektuális képességek fejlesztése mellett kiemelt szerepet kap a kreatív kézműves alkotómunka, a személyiség fejlesztése. Alapelv, hogy a gyerekek jól érezzék magukat a foglalkozáson, sokat tevékenykedjenek, esztétikai, érzelmi világuk is gazdagodjon.
Gyakori tanulásszervezési mód a kooperatív csoportmunka. Az ehhez kapcsolódó tevékenység lehet eszköz- és használati tárgy vagy modell, esetleg film készítése. A résztvevő tanulók képességeinek feltérképezését követően differenciált egyéni munkára is sor kerül: számítógépes kutatómunka, önálló megfigyelés, esszé írása. A műhelyfoglalkozások egy része frontális módszerrel zajlik: beszélgető kör, tanulói kiselőadás, meghívott előadó, brain-storming, gondolattérkép, vita, véleményvonal, döntésfa alkalmazásával.
A tanulók ismereteinek és képességeinek bővülését kérdőívekkel és megfigyelő lapokkal mérik. A program a tanulók, szülők és a tanárok körében végzett tanácsadással is kiegészül. A tehetségsegítő programokból kikerülőket nyomon követik.