Intézményünk nevelő-oktató munkájában a tehetséggondozás mindig kiemelt terület volt. Tantestületünkre a nyitottság, elhivatottság, az új dolgok iránti fogékonyság jellemző. Pedagógusaink nagy odafigyeléssel foglalkoznak a tanulókkal, többletfeladatokkal látják el a tehetséges gyermekeket. Nagy hangsúlyt fektetnek az esélyegyenlőség megvalósítására is. Több, az oktatást megújítani kívánó programban is részt vettünk (ÉKP, HEFOP 3.1.3, TÁMOP, IKT), mert iskolánk oktató közössége fontosnak tartja, hogy korszerű, a társadalmi elvárásoknak megfelelő módon fejlessze tanulóink képességeit.
Intézményünkben 20 éve folyik néptánc oktatás. Fenntartó önkormányzatunk által elfogadott helyi tantervünk erre lehetőséget biztosít. Diákjaink jelentik az utánpótlást a Halas-, illetve a Kiskun Táncegyüttesbe, de táncol volt tanítványunk az Állami Népi Együttesben is. Iskolánkban működik az Alapfokú Művészeti Iskola néptánc tagozata. Tanulóink különféle rendezvényeken mutathatják meg tehetségüket. Generációk táncolnak együtt, hiszen volt diákjaink ma néptáncot oktatnak.
Fontosnak tartjuk a hagyományok, a népi kultúra ápolását, megőrzését, továbbadását, a mozgáskultúra, a társas kapcsolatok, a művészeti nevelés fejlesztését.
Ökoiskola vagyunk. Célunk a természettudományos ismeretek iránt felkelteni a tanulók érdeklődését, ezért megalakítottuk a Kis Tudós Klubot. Erdei iskolát szerveztünk, részt veszünk a szelektív hulladékgyűjtésben.
Színjátszó szakkört működtetünk, tanítási módszereink közé tartozik a drámajáték.
Tanulóink rajzpályázatokon is sikeresen szerepelnek, iskolánk logóját, valamint kiadványunk borítóját is tanítványunk tervezte.
A különféle sportokban is jó eredményeket ért el iskolánk. Több diákunk nyerte el a Jó tanuló, jó sportoló kitüntető címet, ill. kiemelkedő eredményt nyújtott országos szinten is.
Kompetencia alapú tanítás-tanulás módszertani és oktatásszervezési ismeretekkel, tapasztalatokkal rendelkezünk.
Előminősített referencia iskola vagyunk, regisztrált jó gyakorlataink vannak.
Egyelőre intézményi (néhány területen már most városi, illetve regionális), később települési szintre szeretnénk bővíteni minden részterületen a hatókört.
A szervezett tehetségnevelő munkába bevonjuk a meglévő- egyetemmel, középiskolával, művészeti iskolával, civil szervezetekkel -kapcsolatrendszereinket. A tehetségfejlesztés gyorsítását, gazdagítását kívánjuk megvalósítani. Újabb tanulási színtereket kívánunk bevezetni nagyobb nyilvánosságot biztosítva ezzel a tehetségek bemutatkozásának.
Együttműködő partnereink: Apáczai Kiadó, Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja, BKMÖ Alapfokú Művészeti Iskolája, Bibó István Gimnázium, Kiskun Táncegyüttes, Halas Táncegyüttes, Globe, Zöld-híd civil szervezet.
A kialakult iskolai hagyományrendszerünket megőrizzük, fejlesztjük és újabb kezdeményezésekkel bővítjük, hogy minél több bemutatkozási lehetőséget biztosítsunk a tehetséges tanítványok számára.
Kiemelt fejlesztési területek:
Néptánc:
Órarendbe épített néptánc órák. Tehetséggondozó foglalkozások heti rendszerességgel, táncpedagógus vezetésével. Néptáncosaink rendszeres résztvevői a városi kulturális programoknak, rendezvényeknek éppúgy, mint az iskolai és egyéb az intézményünk által szervezett kulturális eseményeknek. A táncosaink számára a fellépések biztosítják a fejlődési lehetőséget.
Természettudományos ismeretek:
A természettudományi munkaközösség kidolgozza az emelt szintű természettudományos nevelés programját. KisTudós Klubot indítunk (olyan természettudományos műhelyt, amelynek célja a tudományos szemléletmód fejlesztése az alsó tagozaton). Ökoszakkört működtetünk az alsó és a felső tagozaton is.
Angol nyelv:
Emelt szinten tanítjuk az angol nyelvet, saját kidolgozott és a fenntartó által elfogadott program alapján. Lehetőséget biztosítunk a második idegen nyelv tanulására.
Drámapedagógia:
Személyiségfejlesztést végzünk a tanítási órákon, szakkörökön a drámapedagógia eszközeivel. Újszerű tanulási módokkal ismertetjük meg a tanulókat.
Konkrét programok, rendezvények:
- Projektek, témahetek, témanapok
- Versenyek városi fordulóinak lebonyolítása
- Klubnapközi a felső tagozatosok részére
- Színjátszó szakkört működtetünk
- Iskolai és városi bemutatkozási lehetőségek
- KI MIT TUD?-ot szervezünk
- Nyelvi Fesztivál a városi általános-, és középiskolásai számára
- Apáczai Tehetségkutató Természettudományi Verseny regionális fordulója
- KisTudós természettudományi tehetségkutató konferencia
- "Hangszervilág" - zenei foglalkozások
- Globe kapcsolódás
- Mesemondó verseny, szavalóversenyek
- Cigányút - komplex népismereti és hagyományőrző projekt
- "A jövő zenéje" - zenei tehetséggondozás
- " Csuporka" kerámia szakkör
- "Macskabál" táncházak (néptánc, népviseletek, népi játékok élő zenével)
Elsősorban saját humán erőforrásunkra támaszkodunk. Számítunk a Kertváros Jövőjéért Alapítvány támogatására is. Folyamatosan szponzorokat, támogatókat keresünk. Az iskola programjába beépítjük a tehetségprogramot, ez is biztosítja a megvalósíthatóságot. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a pályázati lehetőségeket. Részt veszünk az Útravaló programban.
Pszichológus szakmai segítségével, valamint a programban résztvevő elkötelezett, képzett szakemberek irányító munkájával, tevékenységével.
Folyamatosan jelenlévő szakembereink:
- A. Molnárné Juhász Ágnes - drámapedagógus, nyelvtanár
- Bakró-Nagy Anita - rajztanár, tanító
- Baksa Márta - pedagógus, természettudományi - ökoiskolai koordinátor
- Csíkné Tordai Hargita - A Kárpát-medence táncos öröksége képzés, tanítónő
- Csordás Krisztina - Halas Táncegyüttes, pedagógus
- Dunainé Czmorek Melinda - drámapedagógus, tanár
- Mándity László - táncpedagógus, Kiskun Táncegyüttes
- Rapcsákné Pap Anikó -IKT szaktanácsadó, mentor, pedagógus
- Szabóné Füle Szilvia - drámapedagógus, tanár
- Sziráczki Lászlóné - tanító, fejlesztés (differenciálás) szakirány
- A szakmai munkát alkalmanként segítő szakemberek:
- Fekete Kovács Győzőné - mérés - értékelés, tanügyigazgatás közoktatási szakértő
- Király Gábor - művelődésszervező, a Kiskunhalasi Művelődési Központ igazgatója
- Kovács Anita - pszichológia szakos tanár, SZTE JGYTF oktatója
- Miskolci Szilvia - drámapedagógus, tankönyvszerző
- Morvainé Kovács Ibolya - BKMÖ Alapfokú Művészetoktatási Intézménye, igazgatóhelyettes, etnográfus, kézműves szakoktató
- Ulakcsainé Lovas Jolán - BKMÖ Alapfokú Művészetoktatási Intézménye, igazgató
Elégedettségi mérés a szülők és a tanulók körében az intézményi minőségirányítási csoport vezetésével, az általuk kidolgozott kérdőívek alapján.
A helyi média segítségével népszerűsítjük a tevékenységeinket, bemutatkozási lehetőségeket kérünk.
A sajtó segítségével tájékoztatjuk a közösséget rendezvényeink időpontjáról.
Fénykép-és dokumentumtárat hozunk létre. Az iskolánk Web-lapján közzétesszük programjaink időpontját, a rendezvényeken készített felvételeket.
Munkánkban elsődlegesnek tartjuk az önkéntesség elvét, a résztvevők elhivatottságát. Fontos a szülőkkel való együttműködés, nélkülük nincs hatékony tehetségfejlesztés. A szülők és a pedagógusok közösen segítik hozzá tanítványainkat, hogy a bennük rejlő tehetség kibontakozhasson, fejlődhessenek képességeik.
Sokban segítik munkánkat a partnerintézmények, melyekkel koherens kapcsolatot alakítottunk ki.
A team-munka és a nyílt, őszinte kommunikáció elősegíti a tanulók magas szintű, igényes tehetséggondozását.