Iskolánkban kompetencia alapú oktatás folyik. Pedagógusaink elhivatottságának és szakértelmének köszönhetően számos továbbképzésen vettek részt.(pl.: kooperatív tanulási technikák, differenciálás, drámapedagógus, IKT, tehetségazonosítás, tehetségek motiválása, tehetséggondozás, mérés- értékelés szakvizsga, ) Egy kollégánk rendelkezik tehetség fejlesztői szaktanácsadó végzettséggel. A kompetencia alapú oktatás széles módszertanának és tanulási technikáinak köszönhetően már a tanórák keretein belül is lehetőség nyílt a tehetségek azonosításának és fejlesztésének különböző módjaira. 4 éve csatlakoztunk a MaTalent méréshez, melynek keretében az ötödik osztályosok matematikai képességéről kapunk visszajelzést. Munkák hatékonyságát számos versenyeredmény igazolja a különböző kompetencia területeken(matematika, magyar nyelv és irodalom, zene, rajz). Ezek az eredmények hívták életre azt az igényt, hogy tanórán kívüli kereteket biztosítsunk a tehetség ígéreteknek, melyek megvalósítását az előző tanévben már elkezdtük.
Pszichológiai szempontból a Pedagógiai Szakszolgálat egy pszichológusával kötöttünk együttműködési keretszerződést.
Pedagógiai szempontból a résztvevő kollégák közül 4 fő rendelkezik a tehetség fejlesztés szempontjából fontos, minimum 30 órás akkreditált továbbképzéssel. Egy fő pedig tehet-ségfejlesztési szaktanácsadó végzettséggel.
A programban résztvevők neve és végzettsége:
(1) - Vida Ilona- tehetségfejlesztési szaktanácsadó, kooperatív tanulási technikák és tanulói differenciálás, SDT
(2) - Rémi Péterné- drámapedagógia 120 óra
(3) - Dr. Juhász Attiláné- mozgókép és médiaismeret 120 óra
(4) - Varga Lászlóné- drámapedagógia 30 óra, SDT
(5) - Losoncziné Horváth Ilona- drámapedagógia 120 óra
(6) - Horváth Ádám
(7) - Vadász Ilona Zsuzsanna
(8) - Sári Erika
A hatékonyabb munka érdekében szeretnénk több munkatársat megnyerni a tehetség ügyének, és velük együttműködve a tehetségazonosítást minél sokrétűbben végezni
(objektív és szubjektív módszerek), illetve bevonni őket a tehetségfejlesztői munkába. Szükség szerint egyéni fejlesztési terv készítése.
A tehetségpont tervezett hatóköre helyi és ezen belül intézményi, az általános iskolás korosztályt öleli fel. Az anyanyelvi nevelés, matematika területén együttműködünk más oktatási intézményekkel. ( Győrújbaráti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Écsi Petőfi Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Ménfőcsanaki Petőfi Sándor Általános Iskola, Pilinszky János Általános Iskola Nyúl). Terveink között szerepel közös versenyek, bemutatóórák, szakmai napok szervezése. Az iskola "hatókörén túlnőtt" tanulók más tehetségpontok által szervezett műhelyfoglalkozásokon vehetnek részt.
2013-ban több Győr környéki általános iskola tehetségponttá válását segítettük, lehetőséget biztosítottunk számukra, hogy betekintsenek szakmai munkánkba, illetve előadásokkal, bemutató foglalkozásokkal igyekeztünk módszertani ismereteiket bővíteni. Terveink között szerepel, hogy az elkövetkezendő tanévben további iskolák tehetségponttá válását segítsük elő, tapasztalataink megosztásával és közös programok szervezésével. A köznevelési intézményekkel való kapcsolatunk az általános iskolán kívül kiterjed az óvodai illetve a középiskolai szintekre is. A környékbeli óvodák jó képességű, érdeklődő gyermekei részére Manó tanodát tartunk, melynek elsődleges célja a leendő első osztályosok kreativitásának és logikus, problémamegoldó gondolkodásának fejlesztése. A középiskolákkal való kapcsolatunk kiemelt feladata a tanulók érdeklődési körének legjobban megfelelő pályaorientáció segítése. Tehetséges tanulóink mentális fejlődésének segítése érdekében szakpszichológussal állunk kapcsolatban.
A tanórán kívüli tehetséggondozás iskolánkban a következő területeket öleli fel.
Anyanyelvi nevelés, drámapedagógia, matematikai-logikai, rajz, zene.
Tervezzük bemutató órák, nyílt tehetségnapok szervezését szülőknek és külső érdeklődőknek.
Belső szakmai napot tartunk, melyben bemutatjuk egymásnak elért eredményeinket, átadjuk egymásnak tapasztalatainkat.
Más tehetségpontok rendezvényein való részvételt is tervezünk.
Más tehetségpontok meghívásával csapatversenyt rendezünk alsó tagozatos diákok számára.
Zanében, drámában, sportban tehetséges tanulóink bemutatkozása érdekében bepillantást kínálunk a szülők, érdeklődők számára iskolánkban megrendezésre kerülő gálaműsor keretében.
Az évek során folyamatosan bővülnek programjaink. Tanulóink rendszeresen részt vesznek tanulmányi versenyeken, ahol kiemelkedő eredményeket érnek el, megyei és országos szinten is.
Évről-évre a tehetségműhelyek munkájában résztvevő tanulók számára nyári tehetséggondozó táborokat szervezünk. Ezzel kapcsolatosan is megragadunk minden pályázati lehetőséget.
Pályázatok, illetve az iskola összóraszámból keretet biztosítunk a tehetségek gondozására. Konkrét feladatokra megbízási szerződést kötünk.
Az óraszám emeléséből adódóan több tehetségfejlesztő foglalkozást, egyéni fejlesztési terven alapuló foglalkozást tervezhetünk, melyekkel hozzájárulunk a tanulók tehetségének kibontakoztatásához..
A tehetségműhelyek vezetői folyamatosan figyelemmel kísérik a pályázati kiírásokat, és ezen lehetőségekkel élve színvonalasabbá teszik a műhelyek munkáját, és több versenyzési lehetőséget biztosítanak a tanulóknak.