Óvodánk mindennapjait áthatja az öko-tudatos szemlélet, mint közvetített és követendő értékrendszer. Zöld óvodaként, madárbarát, állatbarát és boldog óvoda lévén a környezettudatos magatartás, az egészséges életmód gyakorlása és a kreatív módon való " tudatformálás" vélhetően az ide járó gyermekek javát, jövőjük eredményességét szolgálja. Az e fő irányvonal mentén szerveződő tehetségműhelyek, programok, rendezvények, rövidebb, hosszabb projekt tevékenységek mindenképpen segítik a tehetségek felismerését és gondozását is. A zöld, jeles napok rendszeres megtartása, a közelben található tanösvények, erdők rendszeres, minden évszakban történő látogatásával, madárodúk, eleségek kihelyezésével, az erdőlakó vadállomány folyamatos ellátásával, a közvetlen óvodai környezetünk szépítésével, karbantartásával kívánjuk biztosítani az érdeklődő gyermekek számára a kibontakozás lehetőségét. Terveink között szerepel egy erdei óvoda létrehozása, ahol célirányosan, rendszeresen, intenzív módon történne a téma irányában elkötelezett gyermekek támogatása. Valamint olyan, elsősorban a kísérletezés iránt érdeklődő, a kreatív gondolkodást előnyben részesítő tehetségműhely újraindítása, megszervezése, amely az elméleti és gyakorlati síkon való fejlődést, fejlesztést tenné irányadóvá.Terveink között szerepel négy tehetségműhely beindítása, amelyet természet-vizuális-zenei -és logikai területen szerveznénk meg. Az óvodába érkező gyerekeket folyamatosan megfigyeljük, fejlődésüket, viselkedésüket mérjük. Kommunikációjukat, motivációjukat és speciális képességeiket azonosítjuk és ezek alapján válasszuk ki a tehetségígéreteket. 5-6 éves korukban kiválasztott tehetségígéreteket egy külön csoportos tehetségműhely keretében fejlesztenénk.Intézményünkben lehetőség nyílna a vizuális tevékenységek iránt kiemelkedő érdeklődést mutató gyerekek foglalkoztatására a „Barkácsmanó” tehetségműhelyben.„Zeneovi” keretében azokkal a gyerekekkel foglalkoznának, akiknek zenei képességeik megfelelőek. A hangszerek és az éneklés iránti érdeklődök igényeiket kielégíthetik, illetve tovább fejleszthetik.A kimagasló matematikai képességekkel rendelkező gyerekek számára lehetőség nyílna havi rendszerességgel a robotikát megismerni. A „természetbúvár” tehetségműhely keretében a természet iránt fokozott érdeklődést mutató gyermekekkel foglalkoznánk, ahol a kísérletezések, mikroszkópizálások mellett a terepi munka is nagy szerepet kapna.Helyi adottságaink és elkötelezett pedagógusaink révén lehetőség nyílik, hogy a tehetséggondozást kiemelt feladatként kezeljük. Munkatársaink innovációra nyitottak, kiváló szakmai és módszertani felkészültséggel rendelkeznek, amely alkalmassá teszi őket, hogy a gyerekkel bizalmas, együttműködésre épülő jó kapcsolatot építsenek ki. Ezzel segítik, támogatják személyiségük fejlődését, tehetségük kibontakoztatását. Pedagógusaink folyamatosan képzik magukat, az intézményünkben a tehetséggondozással kapcsolatos előadáson is tájékozódni tudtak további lehetőségeikről.
Tervezett tevékenységünkbe mindenképpen szeretnénk a saját intézményünkbe járó gyermekeken és felnőtteken kívül azokat a helyi intézményeket, civil szervezeteket, és egyéni érdeklődőket is bevonni, akik szintén elkötelezettek ez irányban. Minden év elején a városi intézmények vezetői számára a helyi önkormányzat egy találkozót szervez, ahol a szervezendő események, programok, esetleges pályázatok tükrében megbeszéljük a kapcsolódási pontokat. így tudott együttműködni óvodánk, a helyi gimnázium tanulóival az óvodakertek létrehozásában, vagy a helyi természetbarát egyesület és a Városgazdálkodási Intézmény segítségével óvodásaink is bekapcsolódhattak a fatelepítési programba, vagy a helyi Vadásztársaság által szervezett téli vad etetés is rendszeres, visszatérő tevékenység. Óvodánkat, vidéki kisváros lévén több olyan gyermek is látogatja, akik természetközeli módon, a helyi értékek ápolását és megőrzését szem előtt tartó családokban nevelkednek, a családok rendszeresen vendégül látnak óvodai csoportokat, akik így ismerkedhetnek az állatgondozással, növénytermesztéssel, tartósítási, konzerválási folyamatokkal ( sajt készítés, méztermelés, must készítés), egy olyan életformával, ami mindenképpen megőrzésre érdemes és a természettel való harmonikus együttélést hirdeti. A városi könyvtárral , mint társintézménnyel is több évre visszanyúló szoros szakmai együttműködést ápolunk, rendszeresen látogatói, aktív résztvevői vagyunk a "zöld könyvtár" programoknak. A Kiskunsági Nemzeti Park szakemberei is gyakori vendégei óvodánknak, a helyi növény és állatvilágról tartott előadásaik, az óvodás gyermekek és családjaik számára szervezett túravezetések mindig nagy népszerűségnek örvendtek, a velük való kapcsolódást továbbra is szeretnénk fenntartani. Továbbá jó kapcsolatot ápolunk a Kiskunmajsai Arany János általános iskolával, amellyel a robotikai tehetségműhely alapjait dolgozzuk ki. Segítségünkre szolgál a helyi Egressy Béni alapfokú művészeti iskola is, akik a zenei tehetségek kibontakoztatásában, fejlesztésében vannak segítségünkre. Számos helyi művész, kulturális közösség segíti, színesíti munkásságunkat. Egymás munkáját is folyamatosan segítjük az intézményen belül folyamatos ötleteléssel, tudásmegosztással, amelyek nevelőtestületi-munkacsoport megbeszéléseken történnek. Figyeljük folyamatosan a továbbképzési lehetőségeket.
Az intézmény Pedagógiai Programja tartalmazza azokat a tervezett és megvalósulásra kerülő programokat,rendezvényeket melyek az egyes gyermekekre és a közösségre vonatkozóan is rendszeresen megrendezésre kerülnek.( https://kir2info.kir.hu/Pub/DokLetolt/PEDPROG-202133-0)Egészségvédő alapismeret-bővítő programok,Egészséges életmód-fejlesztő programok,Környezethigiéniás programok,Szülői egészségnevelési programok,Környezettudatos magatartás,Fenntartható fejlődés.Az ünnepek, ünnepélyek vonatkozásában is több " zöld jeles nap" alkalmából szervezünk rendszeresen programokat.Az előző bekezdésben,említésre került jó néhány olyan rendezvény is, amely,folyamatosan vagy alkalomszerűen megvalósítunk intézményünkben.Ezeken kívül szeretnénk olyan " természetbúvár" tehetséggondozó műhelyt létrehozni,ahol a kísérletezés,az elméleti és gyakorlati síkon történő tapasztalatszerzés,információ gyűjtés kerülne előtérbe.Heti rendszerességgel,udvari időben kerülne megszervezésre.A műhely lényege,hogy az óvónők által kiemelt érdeklődést mutató tehetségígéreteket gyűjtenénk össze.Itt lehetőség nyílna a természettel kapcsolatos többletinformációra,gyakorlati megtapasztalásra,kísérletek végzésére,mikroszkopizálásra és a környezet összefüggéseinek megbeszélésére,megértésére.Programjaink között szerepel a Ne csak a felszínt lásd! Itt a gyerekeknek lehetőségük adódik a talajszerkezetének és kémhatásának megvizsgálására.Vendégünk lesz Bedő Orsolya Az orrszarvúk hajnala című könyv társszerzőjét,aki előadást tart a gyereknek a vadvédelem fontosságáról.A gyerekeknek szeretnénk segíteni,hogy lássák a környezet összefüggéseit.Tervezünk kirándulást a tartós szegfű tanösvényre,illetve sétákat.Ennek megvalósításában jelentős segítségünkre lenne,az a kolléganőnk,aki kutatóbiológus végzettséggel is rendelkezik.Kiemelt kézügyességgel rendelkező,vizuális tevékenységek iránt érdeklődő gyermekek számára,„Barkácsmanó” tehetségműhelyt.A gyerekek itt megismerkedhetnek olyan technikákkal,amely a mindennapi foglalkozások során nem jelennek meg.A foglalkozásokra szeretnénk meghívni egy helyi festőművésznőt,hogy tartson egy élményfestést,illetve mutassa be műveit a gyerekek számára.A kézműves műhely heti rendszerességgel,udvari időben kerülne megszervezésre.Az év végén egy kiállítást szerveznénk,ahol az elkészült alkotásokat bemutathatják.A kimagasló ének képességgel és hangszer irányába nagyfokú érdeklődést mutató gyerekek számára zeneovit tervezünk.Itt alkalom nyílik a hangszeren való játszásra és olyan énekeket ismernek meg,amelyek életkori sajátosságaikon túl mutatnak.Az év folyamán elsajátított tudást bemutathatják a tavaszköszöntő ünnepségünkön.A kimagasló matematika,logikai képességekkel rendelkező gyermekek számára az Arany János általános iskola pedagógusa járna ki az óvodába,havi rendszerességgel.A Bee-Bot robot segítségével sajátítanák el a tehetségígéretek a programozás alapjait.Az év folyamán tanultakat a gyerekek bemutathatják a szüleiknek egy nyílt nap alkalmával.
Az intézményi költségvetés, a fenntartói támogatás és a pályázati források eddig is megfelelő módon segítették a munkánkat, az új források, támogatók felkutatása, meggyőzése folyamatos. Az Egészséges Gyermekekért Alapítvány és a Majsai Alsó-Óvodai Egyesület is rendszeres támogatói intézményünknek és gyermekeinknek. A pénzügyi források növelésére rendszeresen szervezünk jótékonysági rendezvényeket, bálakat, vásárokat, adománygyűjtéseket. Támogatóink között tudhatunk több helyi vállalkozást, valamint reményeink szerint a tehetségpont akkreditáció megnyithatná számunkra azokat a lehetőségeket is, amelyek jelenleg nem elérhetőek számunkra.