Több éves múltra tekint vissza, hogy intézményünkben kiemelten foglalkozunk „tehetségígéretekkel”.
Több alkalommal részt vettünk a Benedek Elek Pedagógiai Főiskola által szervezett Nyári Zenei Táborokban, ahol tudásunkat fejlesztettük az ott tanító művész tanárok segítségével: Sáry László, Ugrin Gábor, Méhes Csaba személyében. Ezáltal gyarapodott elméleti tudásunk, és az óvodánkban az eddig alkalmazott Kodály módszertani repertoárunk kiegészült Carl Orff elméletével.
Az ének tehetségcsírák fejlesztéséhez saját szempontrendszer alapján válogattuk ki a gyerekeket.
Az eddig megtartott foglalkozások feladatai között a következők szerepeltek:
Egyenletes lüktetés érzékelése, átvétele, testritmusok átvétele, újak kitalálása.
Ritmusok átvétele, utánzása, ritmusvisszhang, névritmusok, névéneklés.
Ismerkedés ritmushangszerekkel, dallamjátszó hangszerekkel.
Mondókák, dalok, körjátékok, mese feldolgozása különböző ritmus és hangszerkíséretekkel.
Szünet érzékeltetése: mozgással, ritmussal, hangszerekkel.
Próbálkozás kánonénekléssel, óvónő-gyerekcsoporttal.
Osztinátó használata mondókákhoz, dalokhoz.
Kreatív zenei gyakorlatok (termésekkel, kövekkel, természetben található anyagokkal) a ritmusok átvételétől az improvizációs játékokig.
Kooperatív foglalkozás megvalósítása az ének foglalkozásban.
Carl Orff és különböző népek, korok zenéjének hallgatása.
Fantomzenélés a különböző zeneművek hallgatásakor.
Az Ovizuál Pedagógiai Műhely által meghirdetett pályázaton eredményesen szerepeltünk az „Új utakon a zenei nevelésben”- című pályamunkánkat külön díjjal jutalmazták.
Széleskörűen képzett, innovatív szemléletű nevelőtestületünk folyamatosan megújulásra kész. Részt veszünk különböző továbbképzéseken, konferenciákon, bővítjük, gyarapítjuk tudásunkat önképzéssel is.
A zenei nevelés területét – szakmailag felkészült óvodapedagógusok irányításával – a szorosan hozzá kapcsolódó gyermektánccal is szeretnénk bővíteni.
- A Hétszínvirág Óvoda valamennyi gyermeke.
- Együttműködünk a településünkhöz az Ajka Városi Óvodához tartozó „Csodabogár” kereső Tehetségponttal.
- Vállaljuk a későbbiekben is, a városi kulturális intézményekben szerepléseinket.
- Működtetjük a Civil kapcsolatunk rendszerét.
- Folyamatosan együttműködünk a helyi művészeti csoportokkal, egyesületekkel, pl.-l:az Ajkai Képzőművészeti Egyesületet ebben az évben megrendezett „Hétszínvirág nap” – óvodai rendezvényünkön, az egyesület tagjait vendégül láttuk, akik az általuk hozott előkészített félkész meseillusztrációkat a gyerekekkel közösen színezték, díszítették ki. Ezekből a munkákból, alkotásokból óvodánk előterében kiállítást rendeztünk – pillanat fotókkal színesítve – a szülők számára.
- Borsos Miklós Általános Iskola, Ének-zene tagozat
Az iskolával való kapcsolatunk, együttműködésünk már hosszabb időre nyúlik vissza. Nagycsoportosaink közül, többen kezdik meg tanulmányaikat az ének-zene tagozaton, akik óvodán belül is tehetséggondozáson vettek részt.
- Ajkai zeneiskola
Évente kétszer vendégül látja az érdeklődő nagycsoportosainkat, akik megismerkedhetnek játékos formában az iskolában zajló ének-zenei neveléssel. Betekintést nyernek a hangszerek világába, amelyeket ki is próbálhatnak, ezáltal is felkeltve érdeklődésüket a hangszerek és zene világa iránt. Az érdeklődő óvodásaink, ezáltal gyakran beiratkoznak és részt vesznek a zene-ovi foglalkozásain.
- Minimanó tánccsoport
Külső ember bevonásával – 3 éve működik tánccsoportunk. A jó ritmikai érzékkel és mozgás koordinációval rendelkező gyermekek számára. Több alkalommal örömmel szerepeltek, mutatták be tudásukat intézményünkben.
- Ilcsi néni balett csoport
Néhány éve működik, külső szakember bevonásával, a művészeti nevelés keretében, ahol az igazán kifinomult mozgással és figyelemkoncentrációval rendelkező nagycsoportosaink a tagjai. Alapítványi bálunkon műsorral színesítették programunkat.
- Show Dance Egyesület
- Aerobik csoport
A vállalt műveltségi területeken kidolgozzuk a pedagógiai programunk céljához illeszkedő tehetségprogramot.
A „Tehetségígéretek” azonosítását meghatározott szempontok alapján végezzük.
Folyamatos képzésekkel, önképzéssel gyarapítjuk ismereteinket.
Lehetőség szerint a „Tehetségpont manager” képzésen is részt szeretnénk venni, annak érdekében, hogy szűkebb és tágabb környezetünkben hatékonyabban tudjuk intézményünket népszerűsíteni.
A tevékenységünk nyilvánosságát biztosítjuk az óvodánk, ill. városunk teljes közössége számára. Ajka TV. Hétszínvirág Ovi újság, Ajkai Szó (A város lapja).
Rendezvényeken való részvétel:
- Pedagógus nap
- Karácsonyi hangverseny
- Idősek napja
Munkánk eredményességét folyamatos elégedettségméréssel és fejlesztő értékeléssel javítjuk.
Részt veszünk városi zenei, multikultúrális napokon pl.: Zeneiskola növendékhangversenyei, Zene napjai, Adventi hangverseny
A műhelymunkákról folyamatosan képek, dokumentumok készülnek.
Facebook oldal nyitásával – külön csoporttal (Csiszolatlan gyémánt ) – küldjük a képeket a munkákról, szerepléseinkről a szülőknek.
Nyári zenei ovi tábor megalapítását, programjának kidolgozását vállaljuk
Tehetségpont nap – megszervezése, melyen bepillantást nyerhetnek a szülők az ott folyó munkáról.
- Pályázati források, lehetőségek keresése.
- Alapítványunk támogatása.
- Támogatók, szponzorok felkutatása.
- Az eddig meglévő támogatók bevonása
o Linea Fotográfia
o Pillanat Art Fotográfia
o Gróf József – videó felvétel készítése
Az ének tehetségcsírák fejlesztéséhez saját szempontrendszer alapján válogattuk ki a gyerekeket.
Az eddig megtartott foglalkozások feladatai között a következők szerepeltek:
- Egyenletes lüktetés érzékelése, átvétele, testritmusok átvétele, újak kitalálása.
- Ritmusok átvétele, utánzása, ritmusvisszhang, névritmusok, névéneklés.
- Ismerkedés ritmushangszerekkel, dallamjátszó hangszerekkel.
- Mondókák, dalok, körjátékok, mese feldolgozása különböző ritmus és hangszerkíséretekkel.
- Szünet érzékeltetése: mozgással, ritmussal, hangszerekkel.
- Próbálkozás kánonénekléssel, óvónő-gyerekcsoporttal.
- Osztinátó használata mondókákhoz, dalokhoz.
- Kreatív zenei gyakorlatok (termésekkel, kövekkel, természetben található anyagokkal) a ritmusok átvételétől az improvizációs játékokig.
- Kooperatív foglalkozás megvalósítása az ének foglalkozásban.
- Carl Orff és különböző népek, korok zenéjének hallgatása.
- Fantomzenélés a különböző zeneművek hallgatásakor.