Óvodánk hosszú évek óta elkötelezetten támogatja a tehetséggondozást, különös hangsúlyt fektetve a tehetségígéretek felismerésére és fejlesztésére. Célunk, hogy a kimagasló képességekkel rendelkező gyermekek számára olyan támogató környezetet teremtsünk, amely elősegíti képességeik kibontakozását. A gyermekek fejlődéséhez változatos tevékenységeket és eszközöket biztosítunk, és rendszeres visszajelzést adunk a szülők számára a tapasztalatainkról, megfigyeléseinkről. Ezen felül hasznos tanácsokkal, javaslatokkal segítjük a tehetséges gyermekek nevelését és fejlesztését.
Külön figyelmet fordítunk a környezeti- logikai és térbeli- vizuális képességek differenciált fejlesztésére, valamint aktívan felhívjuk a szülők figyelmét további tehetséggondozási lehetőségekre, illetve támogatást nyújtunk az iskolaválasztás során is. Ha egy gyermek zenei vagy mozgásbeli tehetsége kiemelkedik, ezt külön jelezzük a szülők felé, és javaslatokat teszünk további fejlesztési irányokra, mint például testnevelés tagozatos iskolák vagy sportfoglalkozások.
Óvodánk hagyománya, hogy a tehetséges gyermekek alkotásait kiállítjuk, és tevékenységeiket ünnepi keretek között, a "Zöld Ágacska Tehetségnap" alkalmával is bemutatjuk.
2011-2012-es nevelési évben indítottuk el tehetségműhelyünket zenei területen, amelyet a környezeti tehetségműhely követett.
Jelenleg két tehetséggondozó műhelyt működtetünk, melyek működését minden évben a nevelőtestület határozza meg az adott év tehetségígéretei alapján. Ezek a műhelyek a "Környező világ- logikai" és a "Térbeli - vizuális tevékenység" területeken tevékenykednek, differenciált módszerekkel, mint a dúsítás és gyorsítás.
Munkaközösségünk kidolgozta a tehetségígéretek azonosítására szolgáló szempontokat, melyek alapján óvodapedagógusi és szülői visszajelzések, valamint a gyermekek motivációja és speciális képességei alapján határozzuk meg a fejlesztési irányokat.
Nevelőtestületünk elhivatott a tehetségfejlesztés iránt, többen tehetséggondozás témakörében szakirányú továbbképzéseket végeztek el, egyik óvodapedagógusunk pedig tehetséggondozás-pedagógus szakvizsgát is szerzett.
Óvodánk tehetséggondozó műhelyei átgondolt, kidolgozott módszertan alapján működnek, rendszeresen bemutatókat tartunk, és tapasztalatainkat megosztjuk szélesebb szakmai közösséggel is.
A tehetséggondozás és tehetségfejlesztés intézményi szinten, tudatos tervezéssel és differenciálással valósul meg óvodánkban, elsősorban a nagycsoportos, valamint egyes esetekben a középső csoportos gyermekek körében. A beválogatási szempontokat figyelembe véve az óvodapedagógusok már a gyermekek óvodába lépésétől kezdve, a fejlődési naplóban rögzítik a tehetségígéretekre utaló jeleket. A középső csoport végén a nevelőtestület a gyermekek tehetségterületeinek megfelelően határozza meg a következő nevelési év tehetség-műhelyeinek tartalmát, melyek vezetésére elkötelezett, tehetséggondozásban jártas pedagógusokat választunk ki konszenzus alapján.A gyermekek egyéni képességeiről rendszeresen tájékoztatjuk a szülőket, egyéni fogadóórákon, míg a tehetségműhelyek indításáról csoportos szülői értekezleteken adunk részletes információkat. A beválogatási folyamat lezárását követően külön réteg szülői értekezletet tartunk, valamint szükség esetén tanácsadást is biztosítunk a szülők számára.
Együttműködéseink fontos alappillérét képezik tevékenységünknek. Elsődleges célunk, hogy tovább erősítsük kapcsolatainkat a kerület hasonló célkitűzéseket követő intézményeivel. Különösen szoros kapcsolatot ápolunk a kiváló akkreditációval rendelkező Tehetségpont óvodával, ahol szakmai konzultációk és intézménylátogatások keretében osztjuk meg egymással tapasztalatainkat. Ezen kívül tervezzük a kapcsolatfelvételt a kerületi Pedagógiai Szakszolgálattal is, amely hozzájárulna a tehetségígéretek pályájának támogatásához, szükség esetén pedig pszichológusi tanácsadást is biztosítana.
Tevékenységünk és eredményeink rendszeres bemutatásával a helyi médiában is igyekszünk tájékoztatni a kerület lakosságát, legyen szó kerületi televízióról, online platformokról vagy nyomtatott sajtóról.
A Tehetségpont keretében évek óta sikeresen működő tehetségműhelyeink folytatását kiemelt fontossággal kezeljük. Heti egy alkalommal nyújtunk lehetőséget nagycsoportos óvodásaink számára, hogy részt vegyenek a tehetségprogramokban, amelyek a környezeti - logikai és térbeli - vizuális területekre fókuszálnak. Emellett kísérleti jelleggel elindítjuk a zenei tehetségműhelyt, amely új területként bővíti a tehetségfejlesztést.
A programba való bekerülés az előzetesen meghatározott „Tehetségígéretek” azonosításán alapul, amelyet részletes szempontok mentén végzünk a csoportos óvodapedagógusok aktív bevonásával. A tehetségműhelyek tartalmi elemeit egy 30 órás program keretében helyezzük bele az intézményi rendszerbe, amelyet a műhelymunkák keretein belül folyamatosan átdolgozunk és kiegészítünk a legújabb szakmai irányelvek alapján.
Az eredményesség biztosítása érdekében rendszeres elégedettségméréseket és fejlesztő értékeléseket végzünk. Tehetséggondozás témában továbbra is fenntartjuk és erősítjük az óvodapedagógusok szakmai tudásmegosztó munkaközösségének működését, valamint folyamatosan fejlesztjük tudásunkat képzések és önképzések segítségével.
Terveink között szerepel, hogy találkozzunk a kerületben működő Tehetség munkaközösség képviselőivel, hogy szakmai eszmecseréken keresztül osszuk meg egymással tapasztalatainkat, jó gyakorlatainkat. Fontosnak tartjuk tevékenységeink szélesebb közösség számára való bemutatását, ezért a Bázis intézmény programsorozatának egyik vezérvonalának a tehetséget választottuk, valamint folyamatosan gondoskodunk a nyilvánosságról Óvodai Nevelés folyóirat, helyi médiacsatornákon, mint a Kispest TV és a Kispest újság, így biztosítva a teljes közösség számára az információk elérését.
A Tehetségpont fenntarthatóságát többféle forrás és együttműködés biztosítja. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a MATEHETSZ és a Nemzeti Tehetség Program pályázati lehetőségeit, és rendszeresen nyújtunk be pályázatokat tevékenységeink finanszírozására. Eddig két sikeres pályázatot zártunk le, amelyek hozzájárultak műhelymunkánk színvonalasabb működtetéséhez.
Szoros kapcsolatot ápolunk intézményünk alapítványával, a Zöld Ágacska Alapítvánnyal, amely támogatást nyújt tehetséggondozási céljaink megvalósításához. Továbbá, mint „Zöld Óvoda” és „Madárbarát Óvoda” címet viselő intézmény, a környezeti - logikai tehetségműhely számára kiválóan felszerelt tárgyi eszközökkel és gazdag könyvállománnyal rendelkezünk.
A térbeli-vizuális műhelyünk működéséhez külön műhelykuckót alakítottunk ki, míg a zenei tehetségműhely számára biztosítottak a néptánchoz szükséges leányöltözékek. Emellett intézményünk megfelelő IKT-eszközökkel is fel van szerelve, beleértve interaktív táblákat, laptopokat, tableteket, DIOO-rendszert és wifi hálózatot, amelyek mind rendelkezésre állnak a tehetséggondozó programok során.
Kiemelten fontos számunkra a helyi adottságok és lehetőségek kihasználása, ezért aktívan keressük a szponzorokat és támogatókat. A szülői szervezettel való szoros együttműködés szintén fontos része anyagi fenntarthatósági stratégiánknak. Intézményünk költségvetéséből rendszeresen biztosítunk forrást új tárgyi eszközök beszerzésére, amelyek segítik programjaink színvonalas működését.